Strona afiliacyjna, która przynosi zyski to taka strona, które generuje bardzo duży ruch oraz jest prawidłowo zoptymalizowana pod kątem sprzedażowej konwersji. Niestety, strony tak zwanych afiliantów, pomimo że często odnotowują spory ruch, cechują się bardzo niskim współczynnikiem konwersji. Dobra wiadomość jest taka, że możemy to zmienić poprzez wprowadzenie niewielkich zmian. Jeśli chcemy się dowiedzieć, jak zwiększyć konwersję na afiliacyjnej stronie, przeczytaj koniecznie ten poradnik.

Czym jest konwersja oraz współczynnik konwersji?

Konwersja jest działaniem odwiedzającego witrynę. Prowadzi do wykonania danej akcji, na przykład zakupu produktu czy też pozostawienia swoich kontaktowych danych w formularzu.

Z kolei sam współczynnik konwersji, niekiedy także nazywany wskaźnikiem konwersji, odzwierciedla procent osób, które to wykonały konkretną akcję. Współczynnik konwersji zapisać można przy pomocy takiego wzoru:

Liczba odwiedzin / liczba konwersji x 100 procent = współczynnik konwersji.

Reklama dostosowana do treści na stronie

Dostosowanie reklam do treści na stronie jest podstawą. Piszą nas przykład o odchudzaniu, opłaca się polecać tabletki odchudzające. Zaś, gdy piszemy o sposobach na łysienie, to polećmy jakieś produkty na porost włosów. Niestety bardzo wielu afiliantów o tym zapomina i próbuje promować produkty, które z tematem są kompletnie niepowiązane. Dlatego też często na kulinarnych blogach spotkać możemy reklamy lokal czy też rachunków bankowych. Niestety czytelnicy, którzy są zainteresowani przepisem na ciasto marchewkowe zapoznają się niechętnie z reklamami lokat czy też pożyczek.

Twórz angażujące oraz unikatowe treści

Niezbadane są wyroki algorytmów internetowych wyszukiwarek, dlatego też musimy tworzyć treści, które będą nie tylko interesujące, ale także unikatowe. Kopiowanie tekstów od innych blogerów raczej nie będzie dobrym pomysłem. W świetle przepisów jest to naruszenie prawa autorskiego. Z drugiej strony strona, która zawiera skopiowane treści zostanie ukarana poprzez algorytm wyszukiwarki, co za sobą pociągnie sam spadek ruchu.

Czytaj również: Najlepsze narzędzia do ankiet online lub najlepsza platforma do eventów online

Zanim napiszemy tekst, to go zaprojektujmy. Zastanówmy się, o czym chcemy w ogóle napisać i przygotujmy podtytuły. Pamiętajmy, aby w żadnym wypadku nie przytłaczać czytelnika za dużą ilością pojęć niezrozumiałych oraz trudnych. Stosowanie słownictwa specjalistycznego z całą pewnością ułatwi nam budowanie autorytetu, ale może sprawić, że klient potencjalnie kompletnie nie zrozumie, co chcemy mu przekazać i co zrobi? Opuści po prostu stronę.

Szukając pomysłów na treści, zapoznamy się z tematami, o których pisze nasza konkurencja.

Zadbajmy o formatowanie tekstu

Na pewno należy unikać tak zwanych ścian tekstu. W związku z tym twórzmy krótkie oraz kilku zdaniowe akapity. Należy także stosować proste komunikaty. Tym samym zminimalizujemy ilość zdań złożonych wielokrotnie. Eksperci polecają także stosowanie nagłówków pierwszego, drugiego, jak i także trzeciego stopnia. Ważne informacje zawsze należy ponumerować czy też wypunktować. Na sam koniec wspomnijmy także o tym, że należy stosować znaki interpunkcyjne oraz dobrać czytelną czcionkę.

Zbuduj stronę responsywną

Ile razy, korzystając ze swojego telefonu komórkowego, zdarzyło ci się czytać tekst, który musimy przewijać od lewej strony do prawej, aby móc go przeczytać w całości? Niestety strony tego typu cechują się dosyć niskim współczynnikiem konwersji. Czytelnik, którzy korzysta z tabletu czy też właśnie z telefonu komórkowego, niechętnie się zainteresuje produktem, na stronie, która jest nieczytelna po prostu. Dlatego ważne jest to, aby strona był w pełni responsywna. Zatem dostosowana do przeglądania na tablecie, komputerze czy też laptopie.

Zawsze mniej oznacza więcej. Unikajmy nadmiaru ozdobników, które rozpraszać mogą uwagę czytelnika. Kolorowe grafiki, jakieś migające tło czy też mocno rozbudowany nagłówek skóry dodadzą stronie charakteru, ale mogą znacznie odstraszyć potencjalnego klienta i jednak zniechęcić do zakupu.

Chcesz rozbudować powyższy artykuł o nowe ważne informacje dla naszych użytkowników? Napisz do nas reklama@afiliat.pl z chęcią rozpoczniemy nową współpracę.