Marketing afiliacyjny stanowi kanał efektywnościowy. Wydawca jest w nim wynagradzany za wygenerowaną sprzedaż dla danego reklamodawcy. Reklamodawcą jest osoba albo firma posiadająca konkretny produkt do sprzedaży. Konsument to trzecia strona marketingu afiliacyjnego. Kupuje on produkt bądź usługę reklamodawcy przez stronę wydawcy.
Wydawca jest wynagradzany w postaci uzyskiwanej prowizji, kiedy użytkownik strony kliknie w zamieszczony link afiliacyjny. Przykładem może być banner albo link tekstowy. W tym momencie następuje przekierowanie bezpośrednio na stronę reklamodawcy, i wykonuje się dzięki temu określoną akcję.
Najczęściej polega to na dokonaniu transakcji. Niekiedy reklamodawcy chcą, aby wydawcy przesłali im ruch do pozyskania leadów zamiast transakcji. Zwykle następuje ten proces poprzez formularz albo zostawiając adres e-mail.
Spis treści
Sieć afiliacyjna – czym jest?
Sieć afiliacyjna – zarządza trackingiem oraz płatnościami, a także pozwala na nawiązanie relacji między wydawcą i reklamodawcą.
Później może on dołączyć do wybranego przez siebie programu. Zgłoszenie wydawcy, reklamodawca akceptuje je, dzięki czemu może on rozpocząć promowanie danych produktów reklamodawcy już na swojej stronie, przez co uzyska on prowizję od każdej dokonanej sprzedaży.
Panel użytkownika zawiera wiele narzędzi pozwalających na śledzenie ścieżki użytkownika i daje on też dostęp do raportów pozwalających wydawcom na analizowanie wyników ich działań.
Tracking transakcji w programie partnerskim – jak wygląda?
Po kliknięciu w link afiliacyjny wydawcy, użytkownik zostaje przekierowany natychmiast na stronę reklamodawcy. Tam zostaje mu zaprezentowany interesujący go produkt oraz może on kupić go od razu. Kliknięcie w link afiliacyjny wiąże się z zapisaniem ciasteczka pozwalającego sieci afiliacyjnej na zarejestrowanie najważniejszych informacji odnośnie ścieżki danego użytkownika.
Czytaj również: Najlepsze narzędzia do ankiet online lub najlepsza platforma do eventów online
Kiedy użytkownik kupi produkt ze strony reklamodawcy to wyświetlą mu się podziękowania z pikselem konwersacji. Na tej podstawie, sieć afiliacyjna posiada wszelkie potrzebne informacje do śledzenia ścieżki użytkownika, a także może ona przypisać prowizję dla wydawcy.
Zarabianie na afiliacji
Można działać w modelu CPA – cost per acquisition. To oznacza, iż wydawca dostaje prowizję procentową od dokonanej sprzedaży dla danego reklamodawcy. To jedna z najpopularniejszych form wynagradzania, ale wydawcy otrzymują również wynagrodzenie za kliki, leady bądź odsłony.
Cost per lead, czyli wynagrodzenie za leady dotyczy pewnego modelu. Reklamodawca płaci wydawcy za zostawienie mu danych kontaktowych uzyskanych od zainteresowanych użytkowników. Cost per click to wynagrodzenie wypłacane za każde klikniecie przez użytkownika. Odsłony natomiast odnoszą się do tego, ile razy dana reklama wyświetliła się u wydawcy na stronie.
Kategorie wydawców w programie afiliacyjnym
Wydawcy uzyskują kategorie w zależności od tego, w jaki sposób dojdzie do interakcji między nimi a ich użytkownikami. Spośród najbardziej znanych typów wydawców można wskazać na:
- Cashback – strony wynagradzające użytkowników w formie rabatów pieniężnych, np. Payback,
- Social & Blogerzy – dotyczy wydawców działających na portalach społecznościowych, jak np. Faceboook, Instagram, gdzie promuje się produkty bądź odnoszą się do publikujących na własnych stronach, tworząc własny content,
- Editorail content – odnosi się do serwisów, magazynów online lub szeroko dystrybuowanych treści, jak np. Interia,
- Discount Codes – obejmuje wydawców promujących zniżki po użyciu kuponów, np. Picodi.
Co zrobić, kiedy nie jest się reklamodawcą?
Chcąc rozpocząć własną przygodę z marketingiem afiliacyjnym i posiadać dostęp do szerokiej bazy aktywnych wydawców, kiedy nie jest się reklamodawcą, wystarczy uzupełnić specjalny formularz online.
Chcesz rozbudować powyższy artykuł o nowe ważne informacje dla naszych użytkowników? Napisz do nas reklama@afiliat.pl z chęcią rozpoczniemy nową współpracę.