Każdorazowo, po zapisaniu się do programu partnerskiego, użytkownik otrzymuje linki partnerskie. To odnośniki, dzięki którym użytkownicy danej witryny mogą np. przejść bezpośrednio do sklepu, w którym kupią produkt za pośrednictwem. Takie linki przyczyniają się do przypisaniu transakcji danej osobie, która uzyskuje prowizję.
Maskowanie jest inaczej nazywane też ukrywaniem linków partnerskich. Ta technika polega na skracaniu ich i nadawaniu im przyjaźniejszego wyglądu. Zaleca się, aby każda osoba rozpoczynająca przygodę z programami partnerskimi, od początku stosowała tę technikę, ponieważ jest ona bardzo ważna.
Spis treści
Maskowanie linków partnerskich – do czego może się przydać?
Poprawa wyglądu linków partnerskich
Linki partnerskie najczęściej nie mają ładnego wyglądu. Zwykle są one nie tylko długie, ale również nie wzbudzają one zaufania. Bardzo często posiadają one też identyfikator partnera, którym może być prywatny numer albo indywidualna nazwa otrzymana tuż po zapisaniu się do programu partnerskiego.
Bardziej estetyczny wygląd linków z pewnością przełoży się na znacznie większą liczbę kliknięć użytkowników, co kolejno przełoży się na zadowalające zarobki.
Niewidoczny identyfikator partnera
Zamaskowany identyfikator, czyli jego nazwa albo numer przyczynia się także do zwiększenie współczynnika „klikalności”. Wiele osób z wielu różnych względów nie klika w linki wraz z identyfikatorem. Poprzez takie działanie przyczyniają się oni do tego, że dana osoba nie uzyska prowizji po kupieniu produktu za pośrednictwem.
Czytaj również: Najlepsze narzędzia do ankiet online lub najlepsza platforma do eventów online
Konkurencja zapewne dokładnie prześwietla kanały promocji i metody dotarcia do klienta. Ukryte identyfikatory nie pozwalają jednak na ułatwienie przeprowadzenie tej analizy.
Dodatkowe statystyki ruchu
Wiele osób tworząc swoją stronę, korzysta z WordPress. Można tam zainstalować kilka darmowych wtyczek przeznaczonych do maskowania linków. Najczęściej wtyczka poza ta funkcją, posiada również wbudowany licznik kliknięć. Dzięki temu można bez problemu uzyskać dostęp do ważnych danych.
Omijanie systemu blokującego reklamy
Obecnie coraz więcej użytkowników stosuje w przeglądarkach systemy i pluginy, które służą do blokowania reklam. Mechanizm tej blokady polega zwykle na sprawdzeniu czy dany wychodzący link ze strony to reklama. W przypadku zamaskowanego linku partnerskiego, robot dostrzeże wyłącznie ładny link zawierający adres strony, dzięki czemu wszystko zapewne będzie działać bez problemu.
Omawiana sytuacja odnosi się też do umieszczania linków partnerskich w e-mailach. Wiadomość będzie uznana za spam, jeśli będzie ona zawierać klasyczny link partnerski. Nie będzie problemu, jeśli zamaskuje się go.
Zarządzanie linkami
Zaczynając prowadzić własny blog finansowy, każdy najczęściej posiada kilka wpisów odnośnie produktów finansowych. W każdy z nich umieszcza się jeden link partnerski. Po upływie czasu okazuje się, iż ten link pojawia się już w wielu innych wpisach.
Uaktualnienie linku będzie potrzebne, kiedy np. dostawca danego programu partnerskiego zmodyfikuje linki albo wyłączy kampanię reklamową kredytów konsolidacyjnych banku bądź użytkownik sam stwierdzi, iż inny dostawca oferuje jednak lepsze prowizje i warto przenieść się do niego.
Chcąc stosować tradycyjne metody wstawiania linków, trzeba kolejno tworzyć przykładowo dwadzieścia postów, potem zlokalizować link, aby móc podmienić jego zawartość. Po pominięciu linku, popełni się błąd albo użytkownik sam od siebie zniechęci się do tej czynności.
Plugin do maskowania linków tę operację wykona w zaledwie kilka sekund. W panelu wtyczki należy tylko podmienić adres partnerski znajdujący się w zamaskowanym linku na nowy. Ten nowy natychmiast podepnie się we wszelkich lokalizacjach, niezależnie ile ich będzie.
Pozycja w Google
Posiadając dobry blog i starając się, żeby umieszczane w nim treści przyciągały uwagę czytelników, kiedy robot google wykryje zwykłe linki partnerskie to może nie być dobrze. Wtedy następuje poważne ryzyko, iż dany blog wpadnie w filtr, a potem zostanie zakwalifikowany od jako treść reklamowa. Efektem tego działania będzie utrata pozycji nawet kilku stron w wynikach wyszukiwarki.
Jakie wybrać wtyczki WordPress do maskowania linków?
Obecnie można skorzystać z darmowych wtyczek, które oferują maskowanie i skracanie linków. Przykładem są:
- ThirstyAffiliates Affiliate Link Manager,
- Shortlinks by Pretty Links,
- Easy Affiliate Links.
Podsumowanie
Rozpoczynając przygodę z marketingiem internetowym i tworząc swój pierwszy blog, warto zacząć natychmiast od wdrożenia systemu maskowania oraz zarządzania linkami partnerskimi. Dzięki temu z upływem czasu można dostrzec, iż można w sprawny sposób zarządzać dużą liczbą linków partnerskich.
Chcesz rozbudować powyższy artykuł o nowe ważne informacje dla naszych użytkowników? Napisz do nas reklama@afiliat.pl z chęcią rozpoczniemy nową współpracę.
1 Comment
Promocje bankowe
3 lata agoJa używam wtyczki Pretty Links, o której wspomniałeś w artykule. Jestem bardzo zadowolona, bo oczywiście poza ułatwieniem podmiany nieaktualnych linków (i skrócenie tego procesu ok. 100 razy 😉 to Facebook jest bardziej łaskawy dla takich linków niż oryginalnych afiliacyjnych.
Typowe linki partnerskie są blokowane na Facebook, natomiast „ulepszone” przez wtyczkę Pretty Links przechodzą przez filtry FB. Poza tym wydają się przyjaźniejsze odbiorcom na FB. Ogólnie same zalety.
Warto jednak zwrócić uwagę na warunki poszczególnych kampanii. Niektóre programy partnerskie zakazują maskowania/skracania linków.
Świetna stronka, pierwszy raz na nią trafiłam, ale będę zaglądać 😉 Pozdrawiam